Drugie, uzupełnione wydanie podręcznika BIURA PODRÓŻY NA RYNKU TURYSTYCZNYM do przedmiotów związanych z funkcjonowaniem i obsługą przedsiębiorstw turystycznych adresowane do studentów, doktorantów, słuchaczy studiów podyplomowych i wykładowców na kierunkach: turystyka i rekreacja, hotelarstwo oraz na wydziałach ekonomicznych ze specjalizacją turystyczną.
Zawiera usystematyzowaną wiedzę na temat rozwoju i funkcjonowania rynku usług turystycznych oraz miejsca i roli biur podróży na tym rynku. Autorka omawia kolejno:
podstawowe pojęcia i definicje,
współczesne tendencje rozwoju popytu i podaży na usługi turystyczne,
regulacje prawne dotyczące funkcjonowania biur podróży,
mechanizmy powstawania rynku usług turystycznych i jego rozwój od początku
XIX wieku,
znaczenie i funkcję biur podróży,
specyfikę polskich biur podróży.
Praktyczną przydatność podręcznika podnoszą :
klarowna struktura i jasność wykładu,
dostosowanie do programów nauczania,
połączenie teorii z przykładami z praktyki polskich i zagranicznych biur podróży,
słowniczek podstawowych terminów,
bogata bibliografia i indeks rzeczowy.
Treść podręcznika HOTELARSTWO USŁUGI EKSPLOATACJA ZARZĄDZANIE została opracowana przez zespół autorski złożony z pracowników dydaktyczno-naukowych dwóch uczelni wyższych, mających wieloletnie do- I świadczenie w zakresie prezentowanej problematyki, zarówno teoretyczne, jak i praktyczne, tj. Katedry Zarządzania Turystyką Uniwersytetu Szczecińskiego oraz Katedry Marketingu i Zarządzania Gospodarką Turystyczną Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu.
Układ opracowania został oparty na tradycyjnej strukturze podręczników akademickich, co ma czynić go przyjaznym dydaktycznie dla studentów, korzystających także z innych źródeł, w których podział treści przedstawiany jest w zbliżonym układzie.
Podręcznik może być wykorzystywany nie tylko przez środowiska akademickie, ale także przez przedstawicieli branży hotelarskiej, organizacji turystycznych, w tym samorządu gospodarczego hotelarstwa oraz jednostek samorządu terytorialnego.